torsdag den 7. april 2011

Bedeemne: Send dog præsten i fængsel




Hvis du indimellem be'r for Immanuelkirken, så kommer her lige et emne til listen.

For en del tid siden meldte jeg mig hos fængselsvæsenet som en, de kan ringe til, hvis der er en indsat, der har brug for et menneske at snakke med. Der sidder en del kristne flygtninge inde, men det er kun, hvis en indsat specifikt spørger efter det, at de ringer.

Sandheden er nok desværre, at de næppe ringer alligevel, eftersom det efter sigende er en kreds af ortodokse rabbinere, der er konsulenter på, hvem der kan 'bruges' til åndelig vejledning. Og det er ikke lige Jesus-troende folk, der står øverst på deres liste, kan jeg godt afsløre...

Der er ikke blevet ringet endnu, og det er nok mere håbløst, end jeg lige umiddelbart havde troet, men bed gerne for, at en mulighed for at komme derind (på visit) må dukke op. Når Jesus siger: Der sidder folk i fængsel, men I besøger dem ikke (frit efter Matthæus 25), så synes jeg ikke, det er så fedt at svare, at det er, fordi vi ikke må komme ind. Men sådan er det lige nu.